Jahte i vile su luksuz na koji se plaća veći porez. Odnedavno toj grupi su se priključila i kombi vozila, koja su u istoj kategoriji kao i džipovi. Ministarstvo finansija još nije uputilo Vladi i Skupštini predlog za izmene zakona o porezima, dok ministarstvo infrastrukture saopštava da radi na rešavanju tog problema. Za to vreme auto-prevoznici najavljuju protestnu vožnju centrom Beograda. Kombi je sredstvo za rad i nema veze sa izlaskom u grad. Da bi doskočila vlasnicima džipova i jakih automobila Vlada je uvela ekstra porez na vozila ukupne mase do 3,5 tone. Ni krivi ni dužni, pod isti zakon potpali su i vlasnici kombija, koji se barem kroz porez tretiraju kao luksuzna vozila. Zbog toga će morati da plate registraciju i do tri puta više nego prošle godine.
Jahte i vile su luksuz na koji se plaća veći porez. Odnedavno toj grupi su se priključila i kombi vozila, koja su u istoj kategoriji kao i džipovi.
Ministarstvo finansija još nije uputilo Vladi i Skupštini predlog za izmene zakona o porezima, dok ministarstvo infrastrukture saopštava da radi na rešavanju tog problema.
Za to vreme auto-prevoznici najavljuju protestnu vožnju centrom Beograda. Oni navode da je “kombi je sredstvo za rad i nema veze sa izlaskom u grad”.
Da bi doskočila vlasnicima džipova i jakih automobila Vlada je uvela ekstra porez na vozila ukupne mase do 3,5 tone. Ni krivi ni dužni, pod isti zakon potpali su i vlasnici kombija, koji se barem kroz porez tretiraju kao luksuzna vozila. Zbog toga će morati da plate registraciju i do tri puta više nego prošle godine.
Igor Ljubinković iz Udruženja vlasnika kombi vozila kaže da se tačna suma izračunava na odnosu kubikaže. “Kombi mora imati veliku kubikažu jer vuče veliki teret. Do 2.500 kubika treba da plati samo porez 50.000 dinara, a ako je preko toga čak 84.000”, navodi on.
Udruženje vlasnika kombi vozila i kombi prevoznika do sada je dva puta organizovalo protest. Sada se spremaju i za protestne vožnje jer posle razgovora u ministarstvima finansija i infrastrukture sem obećanja, ništa se nije promenilo.
Ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić kaže da će “kombi prevoznici biti maksimalno zaštićeni od strane ministarstva”.
“Već smo preduzeli mere da se to na neki način izgladi i da ljudi dobiju određene beneficije. Razgovaramo sa ministarstvom finansija pa ćemo videti šta možemo tu da uradimo ali naravno da su kombi prevoznici takođe moji”, dodaje Mrkonjić.
Kao i kombi prevoznici sada, tako su se i vlasnici motora prošle godine našli u kategoriji luksuza, zbog čega su nekoliko puta organizovali protestne vožnje, pa su kasnije i porezi smanjeni.